تردد بیش از ۱۲ هزار دستگاه حامل کالای صادراتی و وارداتی از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تردد بیش از ۱۲۲۰۰ دستگاه حامل کالای صادراتی و وارداتی طی یک ماهه گذشته از گمرکات استان خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، توحید آذربد گفت: در کلیه گمرکات این استان هم مرز با کشورهای همسایه روند عادی تجارت با همت کارکنان گمرکات استان به نحو مطلوبی در حال انجام است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه به دلیل وجود شرایط خاص به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور، حجم قابل توجهی امور گمرکی از کمرگات تعطیل شده به گمرکات آذربایجان غربی انتقال یافته است، افزود: افزایش پرسنل و ساعات کاری در دو گمرک تمرچین و رازی، در راستای افزایش خدمت رسانی و تسهیلات گمرکی از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان  فروردین‌ سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی به واسطه افزایش مقدار کامیون‌های‌ صادراتی و ترانزیتی ورودی و خروجی گمرک تمرچین تصریح کرد: ‌طی روز گذشته رکورد تخلیه و بارگیری و خروج کالاهای صادراتی در گمرک پیرانشهر۶۰۰ دستگاه کامیون ثبت شد و این روند با ترخیص ۹۷۴۱ کامیون به مقصد عراق طی ماه گذشته همچنان ادامه دارد.

آذربد با اشاره به تجارت ریلی با کشور ترکیه بیان کرد: گمرک رازی تنها مرز ریلی ایران با ترکیه همچنان فعال است و تا کنون بیش از ۲۵۰۰ دستگاه واگن حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از این مرز تردد داشته است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در جهت سهولت و تسریع انجام تشریفات صادرات و واردات‌، ایستگاه قره تپه سلماس به عنوان ایستگاه تخلیه و بارگیری کامیون به واگن و بالعکس برای کالاهای صادراتی گمرکات کشور و کالاهای وارداتی گمرکات استان طی هماهنگی با گمرک ایران در نظر گرفته شده، صادرکنندگان و وارد کنندگان می‌توانند از این تسهیلات تا زمانی که شرایط به وضعیت عادی برگردد، استفاده کنند.

Sorry - Comments are closed