عراق پس از ۵۰ سال در تولید گندم به خودکفایی رسید

به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر کشاورزی عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کشورش برای نخستین بار پس از ۵۰ سال در تولید گندم به خودکفایی رسیده و از واردات این محصول بی‌نیاز شده است .

«صالح الحسنی» به خبرگزاری رسمی عراق (اینا) گفت که به دلیل افزایش تولید و تامین نیاز داخلی، عراق برای نخستین بار پس از ۵۰ سال از واردات گندم بی‌نیاز شده است.

وی اضافه کرد که همچنین عراق برای نخستین بار درصدد صادرات بیش از ۸۵۰ تن جو در هفته آینده است.

وزیر کشاورزی عراق ادامه داد که وزارت کشاورزی این کشور از سال ۲۰۱۸ از بیم حوادث پیش‌بینی نشده که ممکن است منجر به بسته شدن مرزها شود، یک طرح راهبردی برای کاستن از واردات محصولات کشاورزی به اجرا گذاشته است .

به گفته الحسنی، این طرح طی این مدت منجر به بی‌نیازی عراق از واردات ۲۵ محصول کشاورزی به سبب خودکفایی در تولید این محصولات در داخل کشور شده است.

وزیر کشاورزی عراق خاطر نشان ساخت که تولید تخم‌مرغ پیشتر در داخل فقط ۱۰ درصد نیاز شهروندان عراق را تامین می‌کرد، اما اکنون ۹۰ درصد نیاز کشور به این محصول در داخل تولید می‌شود.

بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت برنامه‌ریزی عراق، این کشور در فصل کشاورزی ۲۰۱۹ توانست چهار میلیون و ۳۴۳ هزار تن گندم از مزارع این کشور برداشت کند که افزایشی به میزان ۹۹.۴ درصد در مقایسه سال قبل آن داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان تولید جو نیز در این فصل در عراق یک میلیون و ۵۱۹ هزار تن بوده در حالی که این مقدار در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۹۱ هزار تن برآورد شده بود.

Sorry - Comments are closed