معطلی کامیون‌ها در مرز پرویزخان/ فرماندار قصرشیرین: روند صادرات کالا به عراق تسریع می‌شود

به نقل از خبرگزاری فارس، فرماندار قصرشیرین با اشاره به معطلی کامیون های حامل کالای صادراتی در مرز پرویزخان گفت: با برداشتن برخی محدودیت‌ها و افزایش حجم صادرات در مرز رسمی پرویزخان، روند صادرات کالا به عراق تسریع می‌‌یابد.

مرادعلی تاتار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طی روزهای اخیر با توجه به بحث کرونا و بسته شدن مرزهای کشور و فعال بودن ۲۴ ساعته مرز پرویزخان استان کرمانشاه، رفت و آمد تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از نقاط مختلف کشور در این مرز رسمی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استاندار کرمانشاه به منظور بررسی وضعیت مرز پرویزخان چهارشنبه هفته گذشته وارد شهرستان قصرشیرین شد و با برگزاری نشستی در مرز با حضور کنسولگری ایران در کردستان عراق مباحث مربوط به مرز رسمی پرویزخان  به خصوص سرعت دادن به بحث صادرات را بررسی کرد.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به سرریز شدن کامیون‌های از نقاط مختلف کشور به سمت مرز رسمی پرویزخان، گفت: شلوغی مرز سبب شده کامیون‌داران چندروزی در این مرز معطل شوند از این روز از ظرفیت پارکینگ‌های اربعین استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: معطلی کامیون‌ها برای بار خشکبار مشکلی ندارد، اما موجب فاسد شدن برخی کالاهای صادراتی که تاریخ مصرف مشخصی دارند از جمله تره‌بار شده که استاندار در بازدید از این مرز خواستار، رفع این مشکل و تسریع در روند صادرات شد.

تارتار در خصوص کارهای انجام شده در راستای تسریع روند صادرات در مرز رسمی پرویزخان، گفت: طی نشستی که با طرف عراقی داشتیم قرار شده، برخی محدودیت‌ها برداشته شود؛ در واقع روزانه ۳۰۰ کامیون تره‌بار از این مرز صادر می‌شد که آن را به تعداد ۵۰۰ کامیون افزایش داده‌ایم تا با افزایش حجم صادرات کامیون‌داران کمتر در صف‌های طولانی معطل شوند.

Sorry - Comments are closed