رایزنی با عراق برای بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه ادامه دارد

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و عراق در خصوص رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه مذاکره کردند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه آزاد اروند نوشت: سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه با شیوع ویروس کرونا از ۱۷ اسفند ۹۸  مرز تجاری شلمچه بسته شد، اظهار داشت: در این مدت صادرات کشورمان از راه آبی و از طریق بندر خرمشهر انجام می‌شد.

وی افزود: در پی تقاضا برای بازگشایی مجدد مرز شلمچه جلسه‌ای را با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط با طرف عراقی داشتیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: نتیجه این نشست علاوه بر اهمیت روابط دوستانه و اقتصادی متقابل، تأکید هرچه بیشتر طرفین بر رعایت مسائل بهداشتی ازجمله استقرار امکانات ضدعفونی و گندزدایی این مرز برای تردد ماشین‌آلات و نیروی انسانی در این محل بود.

موسوی عنوان کرد: خوشبختانه توافقات کلان انجام و مقرر شد هماهنگی‌های لازم با هنگ مرزی و دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد تا در آینده‌‌ نزدیک شاهد شروع مجدد فعالیت اقتصادی در مرز شلمچه باشیم.

Sorry - Comments are closed