۹۹ درصد کالاهای صادراتی کردستان روانه کشور عراق می شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید بر هدفگذاری و توسعه صادرات در هشت بازار جدید صادراتی در استان، گفت: ۹۹ درصد کالاهای صادراتی از کردستان به عراق صورت می‌پذیرد.

خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نوشت: محمد دره وزمی اظهار داشت: به منظور افزایش تنوع بازارهای صادراتی، حفظ و افزایش ماندگاری کالاهای صادراتی و بهره گیری از ظرفیت‌های تولیدی – تجاری استان، هدفگذاری و توسعه صادرات به هشت بازار جدید تدوین شد.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید، یکی از مهمترین برنامه‌ها افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از بررسی آخرین عملکرد صادراتی استان کردستان به تفکیک بازارها و گروه‌های کالایی از میان ۱۷ کشور مذکور هشت بازار جدید علاوه بر بازار عراق هدفگذاری شده است.

دره وزمی یادآور شد: این کشورها شامل ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، روسیه، پاکستان، ارمنستان و کویت بوده که با بازار عراق مجموعاً بیش از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات طی سال ۹۹ هدفگذاری شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه جانبه اعضای کارگروه توسعه صادرات، تشکل‌های صادراتی و بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی این اهداف محقق و نتایج مطلوبی را بدنبال داشته باشد.

Sorry - Comments are closed