دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر برق عراق

رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان که در بغداد بسر می برد قرار است با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس بانک مرکزی و وزیر دارایی عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر برق عراق بر آمادگی مهندسان ایرانی برای حل مشکل برق در عراق تاکید کرد.

ماجد حنتوش، وزیر برق عراق نیز در دیدار با «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، واردات برق از ایران را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

حنتوش در این نشست  از کمک های ایران در صادرات ۱۲۰۰ مگاوات برق به عراق قدردانی کرد .

وی افزود پرداخت مطالبات برق عراق به ایران در دستور کار قرار گرفته و موضوع در وزارت دارایی در حال انجام است.

وزیر برق عراق از ابراز تمایل بغداد برای حل تمامی مشکلات موجود خبر داد و عراق خواستار ارائه آموزش و انتقال تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق و انرژی است.

رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با تبریک انتخاب حنتوش به عنوان وزیر برق جدید عراق، هدف از سفر به بغداد را توسعه همکاری ها با بغداد اعلام کرد.

وی گفت که مصلحت جمهوری اسلامی ایران این است که همسایگان ما در حوزه برق در شرایط مناسبی قرار داشته باشند و ما آماده توسعه همکاری ها با کشور دوست و برادر عراق هستیم.

وی افزود: ایران آماده ظرفیت سازی نیروی انسانی، بازسازی تاسیسات، کاهش تلفات و ارائه خدمات مهندسی به عراق است.

اردکانیان افزود: امسال شرایط ما بسیار متفاوت است و گرمای زودرس و شرایط کرونا موجب افزایش مصرف برق در ایران شده مصرف برق در مقایسه با سال گذشته رشد کم سابقه ای داشته و امسال وضعیت سختی پیش روی ما است.

آقای رضا اردکانیان وزیر نیرو قرار  است با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس بانک مرکزی و وزیر دارایی عراق هم دیدار و گفتگو کند.

Sorry - Comments are closed