سفیر ایران در بغداد: رویکردمان در قبال دولت الکاظمی همکاری و حمایت است

سفیر ایران در بغداد تأکید کرد رویکرد جمهوری اسلامی در قبال دولت جدید عراق که بر اساس اراده ملت عراق تشکیل شده، همکاری و حمایت است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، “ایرج مسجدی” سفیر ایران در عراق، طی مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری “العراقیه”، تأکید کرد که رویکرد جمهوری اسلامی ایران همکاری و پشتیبانی و حمایت از دولت “مصطفی الکاظمی” نخست‌وزیر عراق است؛ زیرا ما آن را دولتی می‌دانیم که برخاسته از خواست و اراده ملت عراق است و پارلمان نیز به آن رأی اعتماد داده است.

مسجدی گفت: “ما اعلام کردیم که برای تمامی انواع همکاری آماده‌ایم و ما اطمینان داریم که روابط دوجانبه میان این دو کشور گسترده‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد و به شکل خوبی در دوره نخست‌وزیری الکاظمی پیشرفت خواهد کرد. برای ما منافع مشترک دو کشور اهمیت دارد.”

این دیپلمات ایرانی با اعلام این‌که با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و برخی از وزرای کابینه او دیدارهایی داشته، تصریح کرد که در این دیدارها درباره روابط دوجانبه و پرونده‌های موجود میان ایران و عراق رایزنی و مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در عراق همچنین گفت: “درست است که دولت الکاظمی با دولت‌های پیشین فرق می‌کند، ولی نیازها و ضروریاتی، که دو کشور را به یکدیگر مرتبط می‌کنند تغییرناپذیر است. اختلافات اساسی در روابط دو طرف وجود ندارد و چنین اتفاقی نیز نخواهد افتاد. رویکرد دولت جدید در قبال ایران نیز سازنده است و ما نیز به همکاری تمایل داریم.

Sorry - Comments are closed