بازگشایی مرز خسروی برای تردد افراد ۲تابعیتی است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: طبق توافق انجام‌شده با طرف عراقی از امروز (دوشنبه دوم تیرماه) فقط افراد دارای ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از مرز خسروی و به صورت محدود تردد کنند.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند می توانند از امروز از مرز خسروی، به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زایران ایرانی نمی شود.

وی ادامه داد: دستگاه های مستقر در مرز آماده خدمات رسانی به ۲ تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد نیز به شکل محدود و با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و سرعت بالای انتشار و انتقال این بیماری تمامی فعالیت های تجاری و صادرات کالا و تردد زایران و مسافران ایرانی از مرز خسروی همچنان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

Sorry - Comments are closed