سفیر ایران و وزیر صنایع عراق بر توسعه روابط صنعتی تاکید کردند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و وزیر صنایع و معادن عراق روز سه شنبه در نشستی بر توسعه روابط صنعتی و همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «ایرج مسجدی» در دیدار با «منهل عزیز الخباز» وزیر عراقی، ضمن تبریک برای انتخاب و تصدی وزارت صنایع و معادن عراق ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری های صنعتی دو کشور در دوره وزارت وی بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر ایران و وزیر صنایع و معادن عراق در این نشست خواهان گسترش روابط صنعتی در بخش های مختلف خودروسازی، راه اندازی شهرک های صنعتی مشترک و دیگر حوزه های صنعت و معدن شدند.

در این دیدار، برگزاری کمیسیون مشترک و راهکارهای توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری های ایران و عراق مورد تاکید و  بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در عراق تاکید و موضوع سرمایه گذاری ایران در حوزه تولید تراکتور، اتوبوس و مینی بوس را بررسی کردند.

مسجدی همچنین از وزیر صنایع و معادن عراق برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد؛ منهل عزیر الخباز هم با قدردانی از دعوت برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد که به زودی از تهران دیدن کند.

گسترش مناسبات صنعتی و اقتصادی با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت، بین ایران و عراق برای افزایش سرانه درآمدهای غیرنفتی و کاستن از میزان اعتماد به درآمدهای نفتی از برنامه های جدی دو کشور است.

Sorry - Comments are closed