مرزخسروی به زودی برای صادرات کالا بازگشایی می‌شود

فرماندار قصرشیرین، از موافقت عراق برای بازگشایی مرز خسروی خبر داد و گفت: طبق نامه‌ای که از سوی نخست‌وزیر عراق به دست ما رسیده، مرز خسروی جزء مرزهایی است که به‌زودی برای صادرات کالا بازگشایی می‌شود.

به نقل از خبرگزاری فارس، مرادعلی تاتار امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مرز رسمی پرویزخان از زمان شیوع کرونا تاکنون بیشترین بار صادراتی کشور را داشته است، اظهار داشت: مرز پرویزخان از مرزهایی است که در زمان شیوع ویروس کرونا هیچگونه تعطیلی نداشته، حتی فعالیت آن دو برابر نیز شده است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۸ روزانه بیش از ۲ هزار کامیون صادرات از این مرز داشتیم و دقیقا همین اندازه تبادل کالا از طرف کشور عراق وارد مرز می‌شد.

فرماندار قصرشیرین رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ایران و عراق را یکی از دلایلی تاثیرگذار در  فعال بودن مرز پرویزخان در این ایام دانست و گفت: هم‌اکنون صادرات در مرز رسمی پرویزخان به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و هیچگونه مشکلی نداریم.

وی مرز رسمی پرویزخان و خسروی را دروازه‌های صادرات کالا و رفت و آمد مسافر از شهرستان قصرشیرین به کشور عراق معرفی کرد و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا بیشتر مرزهای کشور تعطیل شدند، مرز خسروی از جمله این مرزها بود که هم به روی مسافر و هم به روی تجارت بسته شد.

تاتار اضافه کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته به تازگی ابلاغ شد کسانی که تابعیت ایران و عراق را دارند می‌توانند از مرز خسروی تردد داشته باشند، ولی هنوز درهای مرز به روی تجارت بسته است.

وی در پایان، افزود: جدیدا نامه‌ای از طریق نخست وزیر عراق به دست ما رسیده که اعلام کرده مرز خسروی جزء مرزهایی است که به‌زودی برای صادرات کالا بازگشایی می‌شود.

Sorry - Comments are closed