تغییر زمان بازگشایی مرز تجاری چذابه

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به موافقت عراق با بازگشایی مرز تجاری چذابه گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی کشور عراق، تاریخ بازگشایی این مرز به ۵ مردادماه تغییر یافت.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهلا عموری گفت: در پی مکاتبات متعدد و تشکیل جلسات کارشناسی و انعکاس نتایج جلسات به اتاق بازرگانی ایران و بازتاب اهمیت بازگشایی مرز چذابه در صادرات و ارزآوری، دولت عراق بالاخره با بازگشایی مرز چذابه جهت شروع مجدد مراودات تجاری با ایران موافقت کرد.

وی افزود: پیش از این قرار بود مرز تجاری چذابه از امروز فعالیت خود را از سر بگیرد و در نهایت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی کشور عراق، تاریخ بازگشایی این مرز به روز یکشنبه (۵ مردادماه) تغییر یافت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: تعطیلی مرز چذابه در ماه‌های گذشته باعث ایجاد زیان‌های مختلفی برای بخش خصوصی استان خوزستان در سال جاری شده است.

عموری افزود: یکی از الزامات اساسی در فعالیت این مرز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. عمده فعالان تجاری – صادراتی مرز چذابه از اعضای اتاق بازرگانی اهواز هستند و بر این اساس، یکی از اولویت‌های ما در اتاق اهواز، اصرار بر پذیرش طرف عراقی و اطمینان‌بخشی در رابطه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز چذابه است.

وی گفت: این موضوع از طریق اتاق ایران به دولت منعکس و در مذاکرات میان نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مورد توجه قرار گرفت و در نهایت منجر به تمکین عراقی‌ها و بازگشت فعالیت به مرز چذابه در روز یکشنبه هفته آینده (۵ مردادماه) شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: علاوه بر محوریت اعضای اتاق بازرگانی اهواز به عنوان صادرکنندگان اصلی مرز چذابه، در همه نشست‌ها و مذاکرات انجام‌شده نسبت به بیکاری تعداد زیادی از کارگران و نیرو‌های خدماتی به واسطه تعطیلی مرز ابراز نگرانی شده است و در این راستا پیگیر مشکلات این کارگران نیز هستیم.

Sorry - Comments are closed