صادرات ۷۰۹ میلیون دلار کالا از طریق مرز‌های کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات ۷۰۹ میلیون دلار کالا از طریق مرز‌های استان در چهار ماهه امسال خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: در چهار ماهه امسال ۷۰۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۵ هزارو ۶۷۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی یک درصد و از لحاظ ارزش ۱۴ درصد کاهش داشته است.

او گفت : ۳۹۲ میلیون و ۲۶۷ هزارو ۵۲۷ دلار از کالا‌های صادر شده در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش هفت درصد کاهش و از حیث وزن ۹ درصد افزایش داشته است.

 حیدری افزود: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۱۷ میلیون و ۹۲ هزارو ۶۲۷ دلار کالا از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن پنج درصد و از حیث ارزش شش درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی، کولر‌های آبی خانه، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن‌های سبک و فراورده‌های آن، بیسکویت، خربزه، هندوانه تازه، کاشی و سرامیک، کیسه پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام، ماست، ظروف ملامین، عنوان کرد و افزود: در این مدت ۷۹۵ قلم کالا از مرز‌های استان صادر شده است.

او با بیان اینکه بیشتر کالا‌ها به کشور عراق صادر می‌شود، گفت:در چهار ماهه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۹ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است .

Sorry - Comments are closed