رشد ۶۸ درصدی صادرات رب گوجه فرنگی از گمرکات کرمانشاه

در چهار ماهه نخست امسال ۲۲ میلیون و ۴۰۱ هزار دلار رب گوجه فرنگی به وزن ۲۳ هزار و ۶۰۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: این میزان صادرات رب گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۸ درصد و از حیث وزن ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری افزود: در این مدت نیز ۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار کولر آبی به وزن ۱۹ هزارو ۸۹ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۰ درصد و از حیث ارزش نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۶ میلیون و ۷۲ هزار دلار پنیر به وزن ۱۹ هزار و ۱۸۵ تن از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۲ درصد و از حیث وزن ۸۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان خاطرنشان کرد: در این مدت صادرات روغن‌های سبک و فراورده‌های آن از طریق گمرکات استان کرمانشاه ۲۰ میلیون و ۷۸۲ هزار دلار به وزن ۷۶ هزارو ۵۹۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۵ درصد و از حیث وزن نیز ۳۱۶ درصد افزایش داشته است.

حیدری صادرات خربزه در ۴ ماهه نخست امسال را ۱۵ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار به وزن ۳۷ هزارو ۶۶۷ تن اعلام کرد و افزود: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۰ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در این مدت ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار سفره یکبارمصرف به وزن ۱۱ هزار و ۵۱۰ تن از طریق گمرکات کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۷۶ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

Sorry - Comments are closed