بازارچه مرزی تیله‌کوه سرپل‌ذهاب بزودی بازگشایی می‌شود

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیم کردستان عراق موافقت اولیه خود را برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه اعلام کرده و طی توافق صورت گرفته به زودی شاهد صادرات کالا از این گذرگاه مرزی در شهرستان سرپل‌ذهاب خواهیم بود.

شهریار حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چندین جلسه در راستای بازگشایی و فعالیت بازارچه مرزی تیله کوه با حضور طرف عراقی و ایرانی انجام شده و طبق پیگیری های صورت گرفته توافق لازم برای راه اندازی صادرات از این بازارچه مرزی از سوی عراق صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای راه اندازی بازارچه ایجاد شده اما یک کاستی هایی وجود دارد که ظرف هفته آینده قرار شد، استانداری کرمانشاه نسبت به رفع آنها اقدام کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بلافاصله پس از رفع نواقص زیرساختی شاهد بازگشایی بازارچه مرزی تیله برای انجام صادرات کالا به عراق و مبادلات تجاری خواهیم بود.

حیدری اضافه کرد: بازگشایی مرز تیله کوه نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات و کمک به وضع معیشتی مرزنشینان منطقه خواهد داشت.

سال ۷۵ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی چند بازارچه مرزی در استان کرمانشاه موافقت شد که تیله کوه یکی از این مرزها بود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی است.

Sorry - Comments are closed