میزان صادرات از مرزهای کردستان به لحاظ ریالی ۱۸ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه میزان صادرات از مرزهای استان به لحاظ ریالی ۱۸ درصد افزایش یافت، گفت: ۸۳ درصد از صادرات از طریق مرز باشماق انجام می‌شود.

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد دره وزمی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال بیش از ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۸ میلیارد دلار صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی کشورهای هدف صادرات را چین با ۲۸ درصد، عراق ۲۳ درصد، امارات ۱۴ درصد، افغانستان هشت درصد و ترکیه پنج درصد عنوان کرد و افزود: عملکرد صادراتی کشور در چهار ماهه اول بر اساس برنامه هدف ۶۴ درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال در استان کردستان ۶۸۵ هزار تن صادرات انجام شده که به لحاظ وزنی ۶۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش دارد.

دره وزمی از افزایش ۱۸ درصدی صادرات استان به لحاظ ریالی نیز خبر داد و یادآور شد: ۸۳ درصد از صادرات استان از طریق مرز باشماق، یک درصد از طریق سنندج و مابقی از طریق مرز سیرانبند صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ۹۹ درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می‌گیرد که شامل اقلامی همچون هندوانه، گوجه فرنگی، سیب، تخم مرغ و پرتقال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه استان در حوزه صادرات خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از صادرات در کشور ۲.۲۶ درصد از لحاظ وزنی و ۳.۱۲ درصد از نظر ارزش ریالی بوده است.

دره وزمی در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: اگر چه ما در کردستان پیگیر برگزاری نمایشگاه در اقلیم هستیم اما افراد توانمند ذیصلاح برای برگزاری نمایشگاه در اقلیم مراجعه نکرده است.

Sorry - Comments are closed