سفیر ایران: مناسبات اقتصادی با عراق گسترش یافته است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که با وجود مشکلات منطقه و شرایط کنونی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، مناسبات اقتصادی ایران با عراق نه تنها کاهش نیافته بلکه گسترش نیز یافته است.

«ایرج مسجدی» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از کار ویژه ها و ماموریت های اصلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بخش اقتصادی است که برای انجام این مهم کمیته ای تخصصی راه اندازی و فعال شده است.

وی افزود:‌ ماموریت این کمیته پیگیری های لازم در بخش های سرمایه گذاری و تجارت با استان ها، مطالبات و فعالیت شرکت های ایرانی، بازرگانی مرزی و مسائل بانکی در عراق است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: در راستای رویکرد دیپلماسی اقتصادی، علیرغم معضل کرونا و محدودیت های ناشی از این بیماری، با تلاش های انجام شده گذرگاه های مرزی کشور به تدریج به روی فعالیت های بازرگانی و اقتصادی با عراق گشوده شد و مبادلات تجاری در مرزهای ایران و عراق پس از بازگشایی گذرگاه ها در ابتدا هفته ای دو روز انجام می شد که اکنون به چهار روز افزایش یافته است.

وی بیان کرد که شرایط مبادلات تجاری دو کشور در حال بازگشت به زمان پیش از همه گیری ویروس کرونا و عادی شدن است.

او ابراز امیدواری کرد: در رایزنی هایی که با مقام های عراقی انجام شده این مهم به زودی اجرایی شود.

سفیر کشورمان در عراق اضافه کرد: یکی دیگر از اقدام های مهم در بحث گسترش پیوندها و همکاری های اقتصادی، پیگیری های امور مربوط به این حوزه و نشست ها و رایزنی با مقام ها و مسوولان اقتصادی عراق است.

مسجدی گفت از زمان روی کار آمدن دولت جدید عراق تاکنون ده ها نشست با وزیران و مسوولان اقتصادی این کشور از جمله وزرای دارایی، نفت، کشاورزی، حمل و نقل، برنامه ریزی، مسکن و شهرسازی، تجارت و برق برگزار شده است که همه این اقدام ها در راستای رویکرد اقتصادی سفارت ایران در بغداد و ماموریت توسعه و تقویت پیوندهای دو کشور در این بخش می باشد که به مدد آنها روابط اقتصادی ایران و عراق اکنون در سطح عالی قرار دارد.

سفیر کشورمان در بغداد همچنین تاکید کرد که با وجود اوضاع نامناسب اقتصاد منطقه به دلیل شرایط کرونا، روند مناسبات اقتصادی دو کشور همسایه و برادر ایران و عراق نه تنها کم نشده بلکه بهبود یافته که این مهم نتیجه همین تلاش ها است.

Sorry - Comments are closed