۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

غلامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۸ تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

او اظهار داشت: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

غلامی افزود: وعده عراقی‌ها برای بازگشایی مرز تجاری مهران در ابتدا ۲ روز از هفته عملی شد که با رایزنی‌های مدیریت ارشد استان با مقامات عراقی این زمان به چهار روز در هفته و سپس به تمام روز‌های هفته و روال عادی فعالیت خود رسید.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هر روز کاری تعداد ۲۵۰ دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالا‌های تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می‌شوند.

او بیان کرد: اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آنسوی مرز است.

Sorry - Comments are closed