ظرفیت بازار بزرگ تعمیرات و بازسازی ترانس های منطقه

سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق وزارت نیرو گفت: با توجه به بازار گسترده‌ی تعمیرات و بازسازی ترانسفورماتور‌ها در منطقه، باید شرکت‌های ایرانی، سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی توانیر نوشت: آقای محمدعلی فرحناکیان در هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور افزود: ایران هم اکنون در حوزه تولید برق، در رتبه ۱۶ تا ۱۸ دنیا قرار دارد. فرحناکیان با اشاره به دستاورد‌های ایران در حوزه کاهش خاموشی ها، کاهش تلفات برق و … گفت: اینکه به مدت نزدیک به ۱۹ سال خاموشی سراسری نداشتیم، دستاورد بسیار بزرگی است که بخش مهمی از آن مرهون تلاش‌های متخصصان در حوزه بهره برداری از ترانسفورماتور‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در حال حاضر مسئولیت کمیسیون مشترک ایران با ۱۰ کشور را بر عهده دارد افزود: این فرصت بی نظیری برای شرکت‌های فعال در حوزه صنعت آب و برق ایجاد می‌کند تا بتوانند بازار خود را گسترش دهند.

مشاور وزیر نیرو و سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق وزارت نیرو گفت: بر اساس برآورد‌ها بیش از ۵۰ هزار ترانس فرسوده در منطقه وجود دارد که حتی، اگر شرکت‌های ایرانی بتوانند تعمیرات و بازسازی نیمی از آن را به خود اختصاص دهند، بازار بسیار بزرگی را از آن خود کرده اند.

فرحناکیان با بیان این که بیش از ۲ هزار شرکت عضو سندیکای برق ایران هستند، اضافه کرد: در دیدار‌های خارجی شاهد شگفتی آن‌ها از وجود توان مهندسی بالای متخصصان و شرکت‌های ایرانی هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی ترانس معیوب و آسیب دیده در کشور‌های عراق و سوریه قرار دارد که می‌تواند بازار فعالیت خوبی برای شرکت‌های ایرانی باشد.

سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق وزارت نیرو گفت: ونزوئلا نیز در این باره به ایران پیشنهاد همکاری داده است و ما درصدد یافتن راه‌های برای گسترش این همکاری‌ها هستیم. هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور امروز پنجشنبه اول آبان برگزار و بیش از ۲۲ مقاله توسط متخصصان صنعت ترانسفورماتور ارائه شد.

آقای آرش آقایی فر دبیر این کنفرانس در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: با توجه به این که اکثر مقالات در دوره‌های قبل توسط بهره برداران ترانس‌ها که حاصل تجربیات آنان از مشکلات این تجهیزات بود، ارائه شده بود، با ارائه بازارخورد‌ها به سازندگان ترانس، برای بهینه سازی و بروزرسانی و انتقال دانش این صنعت در داخل کشور تلاش شد.

Sorry - Comments are closed