ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید

رییس کل گمرک ایران گفت: ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه سال‌جاری به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید.

خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران نوشت: مهدی میراشرفی افزود: با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با شهریورماه که ۳۴ درصد بود حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.

وی ادامه داد: وزن کل کالاهای مبادله شده در هفت ماهه امسال ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میراشرفی تصریح کرد: در این مدت سهم صادرات از کل تجارت خارجی ۶۵ میلیون و ۵۷۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بود که از کل واردات کشورمان در این مدت ۱۳.۸ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است.
میراشرفی خاطرنشان کرد: طی هفت ماه سال‌جاری عمده مقاصد کالاهای صادراتی به ترتیب عراق با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، چین با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.
وی افزود: کشورهای عمده طرف معامله واردات نیز به ترتیب شامل چین با پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، ترکیه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، هند با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و آلمان قریب یک میلیارد دلار بودند.

Sorry - Comments are closed