فعالیت اقتصادی اتباع خارجی با اعطای اقامت ۵ ساله تسهیل می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی گفت: به جهت تسهیل در انجام فعالیت‌های اقتصادی به سپرده گذاران، فعالان اقتصادی اتباع خدمات و تسهیلات ویژه ارائه می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی با اعلام این خبر گفت: در چارچوب شیوه‌نامه «اعطای مجوز اقامت پنج ساله به سپرده گذاران و سرمایه داران خارجی» آن دسته از اتباع که قصد فعالیت اقتصادی در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران دارند می‌توانند از امکان دریافت مجوز اقامت ۵ ساله بهره‌مند شوند.

وی افزود: در قالب این شیوه‌نامه ابلاغی بانک ملی مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد سپرده‌گذاری ارزی ویژه در قالب افتتاح حساب به صورت حواله و اسکناس اقدام نماید و حواله وارده را در حساب‌های موردنظر اداره مذکور کارسازی کرده یا اسکناس مأخوذه را به بانک مرکزی تحویل دهد.

مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی اعلام کرد: در ارایه این خدمات، فرم مربوط به درخواست سرمایه‌گذاران خارجی روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و همچنین سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفته است و به سهولت قابل دسترسی می‌باشد.

محمودی با اشاره به آن دسته از اتباع خارجی که هم‌اکنون در خاک ایران فعالیت اقتصادی دارند، گفت:  شیوه نامه اعطای اقامت به فعالان اقتصادی اتباع خارجی تهیه و به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است و اتباع دارنده شرایط می‌توانند از این پس با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت خود نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه برای خود یا بستگان درجه یک شان اقدام نمایند.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی اظهار کرد: در سایه خدمات ارایه شده همسایگان ایران به ویژه فعالان اقتصادی کشور‌های افغانستان و عراق با فراغ بال نسبت به سرمایه‌گذاری‌های کلان اقدام خواهند کرد که بدون شک انتفاع از این همکاری‌ها در انحصار اتباع بیگانه نبوده و از تعامل با این صنعتگران و فعالان اقتصادی، مردم شریف ایران نیز بیش از پیش بهره‌مند خواهند بود.

محمودی با اشاره به خدمات کرونایی ارایه شده به اتباع خارجی نیز گفت: اعتقاد مسئولین عالی جمهوری اسلامی ایران فارغ از ملیت و مذهب اتباع خارجی به ارتقای سلامت پایدار و حفظ ارزش‌های انسانی معطوف است و از همین رو ضمن هماهنگی به عمل آمده در شرایطی که دولت و ملت یکپارچه درگیر مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند، خدمات رایگان بهداشتی به اتباع غیرایرانی ارایه شده و می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این با تلاش‌های اداره کل اتباع توفیق داشتیم در وضعیت فعلی که دامنه تهدید دشمنان انقلاب روز به روز تشدید شده و به دنبال آن دایره تحریم‌های جهانی علیه مردم ایران تنگ‌تر می‌شود، محموله‌های حمایتی و بسته‌های بهداشتی متعددی را از سوی برخی نهاد‌های بین‌المللی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل متحد دریافت و با هدف مهارهمه‌گیری کوید ۱۹ آن‌ها را در اختیار مهاجرین خارجی و همچنین مجموعه‌های خدمت‌رسان قرار دهیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور بیان کرد: تا ریشه‌کن شدن اپیدمی کرونا مهمانشهر‌ها و پایگاه‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی در سراسر کشور در دو شیف نسبت به ارایه خدمات درمانی و غربالگری افراد با خطر بالای ابتلاء به پناهندگان و اتباع غیر ایرانی اقدام می‌کنند.

وی در تشریح وضعیت اتباع خارجی در ایران گفت: ایران به دلیل وسعت جغرافیایی و موقعیت استراتژیک خود در خاورمیانه همواره میزبان خیل مهاجران و پناهندگان و مهمانانی از اقصی‌نقاط جهان بوده و هست، و این پناهندگان در قلمرو سرزمینی ما سکونت دارند که جالب است تنها ۳ درصد از این افراد در مهمانشهر‌های رسمی وزارت کشور، و بقیه اتباع کنار شهروندان ایرانی در شهر‌های مختلف کشور سکونت دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی با بیان اقدمات صورت گرفته در راستای صدور نخستین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز اظهار کرد: در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج این بانوان طبق مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، و آیین نامه اجرای آن، وزارت کشور اقدام به تهیه شیوه نامه اجرای مربوطه و ابلاغ آن به استانداری‌های سراسر کشور و دستگاه‌های ذیربط نموده است. در اجرای این قانون تاکنون ۳۴ شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی صادر و تحویل آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد ۳۰۸۹۵ نفر مادر ایرانی بالای ۱۸ سال و ۵۰۵۴۱ نفر مادر ایرانی زیر ۱۸ سال در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ثبت نام نمودند تا برای عزیزان خود شناسنامه ایرانی دریافت نمایند. استقبالی که با توجه به تبلیغات سوء و سیاه از ایران اسلامی این درجه از تقاضا برای رسانه‌های خارجی قابل اعتنا بود.

Sorry - Comments are closed