صادرات ۴۸ هزار و ۲۱۹ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

مدیرکل استاندارد ایلام از صادرات ۴۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق طی سال جاری خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، مهناز همتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

همتی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) تعداد ۳۹۲ فقره پرونده صادراتی که محصولات آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۳۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

 

Sorry - Comments are closed