سخنگوی گمرک:

مرزهای تجاری کشورمان با عراق باز هستند/ با تصمیم دولت عراق از ساعت ۲۴ امشب تردد مسافر به این کشور ممنوع است

سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس تصمیم هیئت وزیران عراق، تردد مسافر به این کشور از امشب به مدت دو هفته به این کشور ممنوع است ولی تردد محموله های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرزهای تجاری فعالند.

به نقل از خبرگزاری ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: با تصمیم هیئت وزیران عراق و اعلام هیئت گذرگاه های مرزی این کشور، با بروز موج جدید شیوع کووید۱۹ و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر به این کشور به مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است.

وی افزود:اما به دلیل اجرای پروتکل های بهداشتی در تردد کالاهای تجاری و انتقال کالا از ایران به عراق به صورت ترانشیپمنت (جابجایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون های عراقی در مرز)، جای نگرانی برای تجار نیست و فعلا انتقال کالاهای صادراتی به عراق مانند گذشته انجام خواهد شد.

لطیفی در خصوص وضعیت مرزهای با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: همه مرزهای تجاری کشورمان در این منطقه از عراق نیز باز هستند واز  ورود مسافران  به اقلیم کردستان عراق از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۶دی ماه (۲۲روز) ممانعت به عمل می آید.

سخنگوی گمرک افزود: کشور عراق باخرید  20میلیون و ۸۲۸هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۹۲۱میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران در ۹ماهه امسال بوده است.

Sorry - Comments are closed