چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق برگزار می‌شود

چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری‌های ایران و عراق، با حضور مدیران عالی‌‌رتبه دو کشور و تنی چند از فعالان اقتصادی از فردا ۲۳ دی‌ماه سال‌جاری به مدت دو روز آغاز به‌کار خواهد کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور توسعه همکاری‌های فی مابین در مهر ماه سال‌جاری تشکیل شد.
بر اساس این گزارش، بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک در بخش‌های مختلف با توجه به وجوه مشترک جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بین دو کشور از جمله اهداف این کمیسیون عنوان شده است.
این گزارش حاکی است، توسعه روابط اقتصادی، بررسی راه‌های توسعه صادرات و همکاری‌های متقابل، ارزیابی بازار طرفین برای بهره‌وری بهینه در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، فعالیت‌های عمرانی، صنایع آب و برق از جمله مواردی است که در تعامل با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، زمینه توسعه اقتصادی و عمق بخشیدن به همکاری‌های طرفین را موجب خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، ظرفیت بالای محصولات و خدمات ایرانی در کشور عراق، از جمله پارامترهای مثبتی است که در تعامل با فعالان بخش خصوصی و دولتی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

Sorry - Comments are closed