برقراری پروازهای عراق مسافری نیست

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برقراری پروازهای عراق به صورت محدود تنها برای اتباع عراقی و رایزن‌های بازرگانی بوده و هنوز پرواز مسافری نداریم.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق توافق نامه‌ای که با کشور عراق صورت گرفته، پرواز‌های ایران به عراق از ماه‌های پیش برقرار شده است، گفت: این پرواز‌ها به صورت محدود و در هفته توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی عراقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر این پرواز‌ها به صورت محدود انجام می‌شوند. این پروازها تنها برای اتباع عراقی و یا رایزن‌های بازرگانی و مسئولان سیاسی انجام می‌شوند و هنوز پروازی برای مسافران عادی و یا سفر‌های زیارتی در نظر گرفته نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی این پرواز‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شوند، افزود: فعلا توافق‌ها تنها برای انجام پرواز‌ها به صورت محدود و برای مسائل سیاسی است و برنامه‌ای برای انجام پروازها به کشور‌های دیگر و یا مقاصد دیگر نداریم.

به گفته سامانی، شرکت خطوط هواپیمایی عراق اعلام کرده که ۴ پرواز شامل یک پرواز رفت و برگشت از نجف به مشهد و یک پرواز رفت و برگشت از نجف به تهران انجام می‌شود که این پروازها به دلیل کاهش شیوع ویروس کرونای انگلیسی مجددا برقرار شده است.

گفتنی است، وزارت حمل و نقل عراق روز ۲۲ دسامبر توقف پرواز‌ها به ایران و چند کشور دیگر را در چارچوب تدابیر اندیشیده شده با هدف جلوگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا اعلام کرده بود، اما از امروز و طبق اعلام کشور عراق مجددا این پرواز‌ها برقرار شده است.

Sorry - Comments are closed