تأکید بر رفع مشکلات در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق

در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با معاون وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق ضمن گفت‌وگو درباره روند اجرایی رسمی شدن مرز سیرانبند، بر ضرورت رفع مشکلات در مرزهای مشترک بین ایران و اقلیم کردستان تأکید شد.

به نقل از خبرگزاری فارس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، بعدازظهر دیروز (شنبه) ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، با سرتیپ «چتو صالح» معاون وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، با توجه به موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان، در خصوص روند اجرایی رسمی شدن مرز سیرانبند بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت رفع مشکلات در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کردند.

گفتنی است «محمد دره‌وزمیم» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بهمن ماه سال جاری در اظهاراتی گفته بود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه در سه گمرک رسمی سیرانبند بانه، سنندج و باشماق مریوان یک میلیون و ۲۲۲ تن کالا به ارزش ۵۴۹ میلیون دلار اظهار و به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی عنوان کرد: ۱۸۶ میلیون دلار از صادرات صورت گرفته در حوزه صنعت، ۳۰۴ میلیون دلار در حوزه کشاورزی و ۵۰ میلیون دلار نیز در حوزه معدن و صنایع معدنی بوده و ۹۹ درصد صادرات نیز به اقلیم کردستان عراق انجام شده است.

Sorry - Comments are closed