طرح توسعه باشماق مریوان در شورای ساماندهی مرزهای کشور تصویب شد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه مرحله اول طرح ساماندهی مرز باشماق مریوان به مناقصه گذاشته شد گفت: طرح توسعه خدمات و زیرساخت‌های این مرز در شورای ملی ساماندهی مرزهای کشور به تصویب رسیده است.

محمدراشد مدرس گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات طرح ساماندهی مرز باشماق در ۲ مرحله سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید و پیش بینی می‌شود طبق این مطالعات اتمام طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق جز مرزهای مهم و رسمی کشور و تنها معبر ترانزیتی است افزود: هم اکنون اراضی در اختیار این مرز هفت هکتار است که پس از ساماندهی به ۲۷ هکتار می‌رسد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۲۰ هکتار افزایش اراضی از سوی استانداری کردستان به راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان واگذار شده با توجه به اینکه هفت هکتار قبلی طبق استانداردهای بین المللی است ساماندهی در اراضی جدید اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام یافته از سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کشور، مجوز آغاز مرحله اول طرح ساماندهی مرز باشماق را صادر و حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای آن تامین اعتبار کرده و اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در طرح ساماندهی مرز باشماق چهار کریدور به طول یک تا سه کیلومتر به همراه محوطه مربوطه آن احداث می شود که شامل کریدورهای ترانزیت، سوخت، مسافر و ترانشیپمنت سوخت است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ترانشیپمنت سوخت مرحله اول ساماندهی به این مساله اختصاص یافته که همراه محوطه احداث و به دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز برای ارایه خدمات واگذار می‌شود.

مدرس گرجی گفت: جلوگیری از ازدحام و معطلی رانندگان، سهولت در تردد مسافران، تسهیل حمل و نقل بار و ترانزیت کالا از اهداف اجرای طرح ساماندهی در این مرز است.

Sorry - Comments are closed