فرماندار قصرشیرین: تعامل ما با کشور عراق در بخش‌های مختلف مطلوب است

فرماندار قصرشیرین گفت: تعامل ما در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبادلات تجاری و مرزی با کشور عراق مطلوب است و با توجه به قرابت و اشتراکاتی که با طرف مقابل داریم باید از فرصت مرزها برای تقویت ارتباط و توسعه مبادلات بهره بگیریم.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل پست استان کرمانشاه در فرمانداری، افزود: قصرشیرین ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان از فعال ترین مرزهای کشور است که با ۲ حوزه کُردی و عربی کشور عراق هم مرز هستند.

وی اظهار داشت: تمام تلاش و توان خود را برای استفاده بهتر از ظرفیت های ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان به کار می گیریم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین  گفت: هم اکنون روزانه مبادالات تجاری در مرزهای خسروی و پرویزخان انجام می شود و درصدد هستیم در نشست های مرزی بحث تجارت الکترونیک ترانزیت پست مطرح شود.

تاتار ادامه داد: تجارت الکترونیک ترانزیت پست مزیت های خوبی دارد که  کاهش قاچاق، سهولت در خریدها و اطمینان بیشتری برای مردم از مزایای آن است و با توجه به شیوع کرونا و همچنین توسعه ارتباط های مرزی این مهم پیگیری و دنبال می شود.

آمادگی برای برقراری ترانزیت پست

مدیرکل پست استان کرمانشاه نیز در این جلسه به شیوع ویروس کرونا و ارتباط مستقیم کارکنان پست با مردم اشاره کرد و گفت: باوجود این محدودیت ها، با برنامه ریزی، مدیریت و رعایت پروتکل های بهداشتی جابجایی مرسولات پستی و دیگر فعالیت ها به خوبی انجام می شود.

«حمیدرضا فتاح» افزود: از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون خریدهای اینترنتی بیشتر شده و کسب و کارها در فضای مجازی عرضه و بیشتر این کارها از طریق پست انجام می شود و از این رو فعالیت های پست بدون وقفه و تعطیلی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی برای همکاران ما در ادارات پست لحاظ نشده است، گفت: کارکنان پست در همه ایام سال در راستای ارایه خدمت به مردم تلاش می کنند.

مدیرکل پست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مبادله مرزی برای مجموعه پست مهم است، افزود: ترانزیت پست برای کشور ارزآوری دارد و می توانیم این بخش را برای سایر کشورها فعال کنیم.

فتاح تصریح کرد: بحث تجارت الکترونیک را داریم و اگر به صورت رسمی برقرار شود حقوق گمرکی پرداخت می شود که پست بخش اول را در تجارت الکترونیک دارد و با رایزنی ها با کشور عراق کار را آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: این اقدام به اشتغالزایی کمک می کند و در کاهش قاچاق کالا تاثیر به سزایی دارد.

Sorry - Comments are closed