صدور ویزای عراق با مجوز وزارت کشور عراق‌

به نقل از خبرگزاری فارس، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در انگلستان و لندن، برنامه داریم پروازهای لندن را تعیین تکلیف کنیم و در آینده نه چندان دور تعلیق پروازهای لندن برداشته خواهد شد.

محمدحسن ذیبخش درباره وضعیت پروازهای لندن اظهار داشت: پروازهای لندن فعلاً تا یک می برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعلیق شده است که این تعلیق به دلیل شیوع شدید کرونا در کشور انگلیس بود.

* تعلیق پروازهای لندن به زودی برداشته می‌شود

وی افزود: با توجه به آنکه وضعیت انگلستان و لندن از نظر کرونا از شرایط بحران خارج شده است، برنامه داریم پروازهای لندن را تعیین تکلیف کنیم و در آینده نه چندان دور تعلیق پروازهای لندن برداشته خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: وضعیت انگلستان از نظر کرونا امروز چندان بحرانی نیست و حتی مدارس این کشور باز شده است و قاعدتاً‌ برای برقراری مجدد پروازهای لندن، مشکل خاصی نباید وجود داشته باشد.

ذیبخش افزود: در صفحه شخصی اینجانب، بسیاری از ایرانیان مقیم لندن بابت تعلیق پروازهای انگلستان مراتب اعتراض را اعلام کرده‌اند و حتی بسیاری از آنها اعلام کردند که برای مدت زمان مشخصی به لندن آمده‌اند و امروز چون ایران پرواز لندن ندارد پشت درهای سفارتخانه خوابیده‌اند.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری همه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشکل تعلیق پروازهای لندن رفع شود، ‌اما تصمیم نهایی با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

* پیش‌فروش بلیت پرواز‌های لندن برای تاریخ ۱۶ اردیبهشت به بعد‌

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این راستا شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران فروش بلیت پروازهای لندن را از تاریخ ۶ می به بعد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) انجام می‌دهد.

* صدور ویزای عراق با مجوز وزارت کشور عراق

ذیبخش درباره دلیل تعلیق پروازهای عراق اظهار داشت: وضعیت کرونا در کشور عراق چندان مناسب نیست، با این حال کشور عراق هم تأکید کرده است که برای صدور ویزا باید حتماً وزارت کشور عراق موضوع را تأیید کند و متقاضیان با مراجعه به سفارت عراق به وزارت کشور عراق ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر در پروازهای بین عراق و ایران فقط اتباع دو طرف پذیرفته می‌شوند و یا اینکه صدور بلیت و ویزا برای دیپلمات‌ها و مأموریت‌های اداری صادر می‌شود.

* تعلیق پروازها به ۳۳ کشور ادامه دارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا، تعلیق پروازها به ۳۳ کشور ادامه دارد که در این باره می‌توان به کشورهایی نظیر عراق، انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و غیره اشاره کرد.

* پرواز‌های ترکیه محدود شد اما برقرار است

ذیبخش درباره وضعیت پروازهای ترکیه اظهار داشت: پروازها به کشور ترکیه برقرار است، اما تعداد پروازها تا اندازه‌ای محدود شده است.

وی اظهار کرد: طبق تصمیم دولت تورهای پروازی به ترکیه لغو شده است.

Sorry - Comments are closed