مرز بین‌المللی مهران برای انجام مبادلات تجاری فعال است

به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: مرز تجاری و بین‌المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

روح‌الله غلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مرز تجاری و بین‌المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌ اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های تجاری ادامه دارد و هر روز کاری تعداد ۳۸۰ تا ۵۴۰ دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی این کالاها به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق وارد شده است، تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و ۶۰ هزار تن به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed