برگزاری همایش به منظور جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی بانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: به منظور دعوت و جذب سرمایه‌گذاران ۴ استان اقلیم کردستان عراق برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه، بعد از عید سعید فطر همایش یکروزه‌ای در این شهر برگزار می‌شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، خالد جعفری در جلسه “تدوین فرصت های سرمایه گذاری جهت ارائه به سرمایه گذاران خارجی در همایش یکروزه منطقه ویژه اقتصادی بانه” اظهار کرد: در این همایش باید مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه را به صورت جامع و کامل به سرمایه گذاران معرفی کنیم تا منتج به جذب سرمایه گذار شود.

وی بر ضرورت قابل اجرا بودن فرصت های سرمایه گذاری تاکید و خاطرنشان کرد: در این همایش علاوه بر ارائه فرصت های تدوین شده از سوی استان به عنوان نمونه های مطالعه شده، باید عناوین کلی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه (بر اساس زون بندی) را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم تا آنها نیز بررسی و پیشنهادات خود را مطرح می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی این همایش باید میز هماهنگی و همفکری تدوین شود تا امکان تبادل نظر و کسب اطلاعات دقیق در خصوص فرصت های سرمایه گذاری، در اختیار سرمایه گذاران اقلیم قرار گیرد.

جعفری در پایان یادآور شد: اولویت این همایش جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و بعد در سایر مناطق استان است.

شایان ذکر است؛ تعداد ۹ طرح صنایع تبدیلی کشاورزی، ۱۲ طرح صنعتی و پتروشیمی و ۱۵ طرح مورد تایید سازمان خدمات سرمایه گذاری استان، آماده ارائه در این همایش و جذب سرمایه گذار است.

Sorry - Comments are closed