پیش‌بینی حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی عراق/ کرونا مانع فعالیت نمایشگاهی در عراق و سوریه بود

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی در شهرهای مختلف عراق پیش‌بینی شده و پس از انتخاب شرکت‌های مجری مجوز این حضور در این نمایشگاه‌ها صادر و در حال ثبت نام و یا در مرحله صدور قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری ایلنا، فرزاد پیلتن در مورد برنامه‌های ایران برای حضور در نمایشگاه‌های تجاری اظهار کرد:‌ سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس برنامه‌های سالانه خود در زمینه معرفی محصولات صادراتی و توانمندی‌های خدمات فنی و مهندسی و صنعتی ایران به بازارهای کشورهای هدف و شرکای تجاری خود، برنامه ریزی گسترده‌ای را برای حضور بخش‌های خصوصی کشور در نمایشگاه‌های بین المللی کشورهای عراق و سوریه در سال ۱۴۰۰ و به ویژه در شرایط پساکرونا طراحی و در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه ریزی مقرر است ایران در ۶ رویداد نمایشگاهی بین المللی سوریه طی ماه‌های خرداد تا شهریور در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.

پیلتن در ادامه اضافه کرد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی  تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و صنایع دارویی سوریه، هفتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی  کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات سوریه (سیریا تک)، نمایشگاه بین المللی تخصصی دمشق ( تایارا)، نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت ساختمان سوریه، دومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه و شصت و دومین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سوریه از جمله این نمایشگاه‌ها هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های مجری هریک از پاویون‌های مذکور انتخاب و مجوز حضور در کلیه نمایشگاه‌های فوق توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر و یا در حال صدور است و مقرر شده این پاویون‌ها تحت نظارت میز کشور سوریه در دفتر عربی- آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سفارت ایران در دمشق، ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه و اتاق مشترک بازرگانی دو کشور برگزار شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد:‌ همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون حضور ایران در ۸ رویداد نمایشگاهی در شهرهای مختلف عراق پیش‌بینی شده و پس از انتخاب شرکت‌های مجری مجوز این حضور در این نمایشگاه‌ها صادر و در حال ثبت نام و یا در مرحله صدور قرار گرفته است.

وی با اشاره به نام این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در اربیل، کرکوک، نمایشگاه اختصاصی- تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته ایران در اربیل و همچنین پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های بین المللی بغداد، نمایشگاه بین المللی بازرگانی سلیمانیه، نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، پروژه و انرژی اربیل و نمایشگاه بین المللی کشاورزی و مواد غذایی سلیمانیه طی ماه‌های خرداد تا آبان سال ۱۴۰۰ از جمله مهمترین این رویدادها محسوب می‌شوند.

پیلتن در ادامه بیان کرد: کلیه این نمایشگاه‌ها نیز تحت نظارت میز عراق دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بوده و علاقمندان به حضور و مشارکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند به پورتال سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت‌های مجری و یا همکاران میز عراق تماس برقرار کنند.

وی افزود: در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۸ و در طول سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای نمایشگاهی در کشورهای عراق و سوریه، ایران به جز برگزاری یک نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی به عراق، فرصت حضور و فعالیت نمایشگاهی در هیچ یک از کشورهای مذکور را پیدا نکرد.

Sorry - Comments are closed