مرز‌های زمینی خوزستان به روی مسافران بسته هستند

استاندار خوزستان گفت: جهت پیشگیری از ورود و کنترل شیوع نوع جهش یافته کرونا، مرز‌های زمینی استان با کشور عراق برای مسافران همچنان بسته هستند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از محرز شدن منشأ ویروس جهش یافته کرونا از خارج مرز‌ها، نظارت‌ها بر مرز‌ها و پایانه‌های مرزی تشدید شده است، گفت: در نخستین گام مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه به روی مسافران بسته شده اند.

او افزود: این ۲ پایانه مرزی جهت صادرات و واردات کالا با اعمال نظارت‌های بهداشتی و به خصوص غربالگری تجار و کامیون داران باز هستند، اما برای تردد مسافران تا اعمال تدابیر مناسب جهت پذیرش و غربالگری مسافران خارجی، همچنان بسته هستند.

سلیمانی دشتکی  اظهار داشت: از اوایل اسفندماه که موج کرونا با شیوع نوع جهش یافته این ویروس در خوزستان همراه شد، ورود این نوع ویروس از طریق مرز عراق و بوسیله مسافران تایید شد که با بستن مرز بر روی مسافران و غربالگری کامیون‌داران و تجار مانع ورود انواع دیگر این ویروس در استان و کشور شدیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که رعایت نکات بهداشتی اکنون تبدیل به یک رفتار اداری شده است و به کسانی که رعایت نمی‌کنند، نباید در اداره‌ای خدماتی دریافت کنند، تصریح کرد: همچنین خود کارمندان اداره نیز باید ماسک زدن را به عنوان یک قانون در اداره اجرا کنند و به کسانی که رعایت نکنند باید با تذکر و توبیخ و حتی عزل برخورد کرد.

Sorry - Comments are closed