رای ایرانیان عراق در ۱۴ صندوق انتخابات ریاست جمهوری ریخته می شود

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اعلام اینکه جلسه هماهنگی با مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در عراق امروز برگزار شد از ایرانیان حاضر در این کشور خواست مانند همیشه حضوری چشمگیر در این رویداد بزرگ داشته باشند.

مسجدی ابراز امیدواری کرد که انتخابات هم در ایران و هم در خارج از کشور از جمله در سرزمین عتبات مقدس با حضور مردم، هر چه با شکوه تر برگزار شود.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی بیانیه ای از جزئیات برگزاری انتخابات از جمله تعداد شعبه های ثابت و سیار اخذ رای و ساعات حضور مردم پای صندوق های تعیین سرنوشت خبر داد.

۲ شعبه اخذ رای در بغداد؛ شامل یک صندوق ثابت و یک صندوق سیار، ۲ صندوق در کربلای معلی (۱ ثابت و ۱ سیار)، ۲ صندوق در نجف اشرف (۱ ثابت و ۱ سیار) ۲ صندوق در بصره (۱ ثابت و ۱ سیار)، ۳ صندوق در اربیل (۱ ثابت و ۲ سیار) و ۳ صندوق در سلیمانیه (۱ ثابت و ۲ سیار) جمعا ۱۴ صندوق اخذ رای شامل ۶ صندوق ثابت و ۸ صندوق سیار، برای تسهیل حضور رای دهندگان در این رویداد در نظر گرفته شده است.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق آمده است:

به اطلاع کلیه هموطنان ایرانی مقیم عراق می‌رساند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعدازظهر روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (۱۸ جون ۲۰۲۱) در ۱۴ شعبه ثابت و سیار در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق شامل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای نجف، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه برگزار خواهد شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، ضمن دعوت از کلیه هموطنان عزیزِ واجد شرایط برای مشارکت در این فریضه ملی و دینی، اعلام می‌نماید هموطنانی که سن آنها در تاریخ برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام می‌باشد (متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن) می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و یا گذرنامه معتبر ایرانی به یکی از شعبات اخذ رای در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق مراجعه و آراء خود را به صندوق‌ بریزند.

Sorry - Comments are closed