دیدار سفیر ایران با وزاری حمل و نقل، فرهنگ و گردشگری عراق

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق امروز پنجشنبه با ناصر حسین بندر الشبلی وزیر حمل و نقل و حسن ناظم وزیر فرهنگ گردشگری و آثار باستانی عراق دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در دیدار سفیر ایران و وزیر حمل و نقل عراق همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل مورد بررسی و نحوه توسعه این مناسبات مورد تایید و تاکید دو طرف قرار گرفت. در این ملاقات ناصر حسین بندر الشبلی وزیر حمل و نقل عراق ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری های دو کشور در این زمینه از پیشنهادات سفیر کشورمان درعراق در خصوص توسعه مناسبات استقبال کرد.

مسجدی سفیر امروز همچنین با حسن ناظم وزیر فرهنگ گردشگری و آثار باستانی عراق ملاقات و مذاکره کرد. در این دیدار، نحوه اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تهیه مقدمات لازم و اتخاذ تدابیر مناسب و با رعایت پروتکل های بهداشتی، اعزام زائران در اولین فرصت، ابتدا به صورت تعداد محدود و از طریق مرزهای هوایی آغاز شود. همچنین در این ملاقات، پیش نویس یاداشت تفاهم مربوط به اعزام  کاروان های زیارتی به طرف عراقی تحویل شد و از طرف عراقی برای سفر به ایران و نهایی و امضا کردن یاداشت تفاهم مربوطه دعوت به عمل آمد.

در این ملاقات، رحمانی معاون سازمان حج و زیارت کشورمان، اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و نظافتی نماینده سازمان حج و زیارت، سفیر کشورمان را همراهی کردند.

Sorry - Comments are closed