تعیین مرز سومار به عنوان مسیر جایگزین صادرات کالا به عراق

n82700046-71934832

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در استان کرمانشاه ، از تعیین مرز سومار به عنوان مسیر جایگزین صادرات کالا به عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرهاد همتی روز چهارشنبه اظهار داشت: این تصمیم توسط مسئولان کشور اتخاذ شده تا صادرات کالا از مرزهای پرویزخان، خسروی و دیگر مرزهای کشورمان در ایام اربعین حسینی از طریق مرز سومار انجام شود.
وی اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و زیرساخت های این امر نیز در مرز سومار مهیاست.
وی بیان کرد: برای بازگشت زوار در صورت بار ترافیکی مرز خسروی، مرز سومار نیز به عنوان مرز کمکی آمادگی لازم را دارد تا در صورت صلاحدید در ایام بازگشت زوار در این امر مشارکت داشته باشد.
وی همچنین از تمهیدات لازم به منظور تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین از مسیر این شهرستان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث خط سوم از جاده اسلام آبادغرب به گواور به طول چهار کیلومتر و با 47 میلیارد ریال اعتبار، آماده روکش آسفالت شده است و تا 10 روز آینده نیمی از آن به اتمام خواهد رسید.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب ادامه داد: احداث 2 باب سرویس بهداشتی در ورودی شهر سرمست هم آخرین مراحل تکمیل را می گذراند ضمن این که ساماندهی، بهسازی فضای سبز و امکانات رفاهی موجود در ورودی شهر سرمست نیز درحال اجراست.
همتی اضافه کرد: با توجه به تردد بخش زیادی از زوار اربعین از محور بخش گواور به سمت مرز مهران، 2 ایستگاه صلواتی در این مسیر پیش بینی شده ضمن این که استقرار موکب در جاده گیلانغرب به قصرشیرین هم در دستور قرار دارد تا در صورت تردد زوار از سمت اسلام آباد به سمت گیلانغرب و خسروی ارائه خدمات به زوار به شکل شایسته انجام شود.
وی گفت: مردم غیور و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در این خطه همچون سال های گذشته ضمن مشارکت در ارائه خدمات شایسته به زوار اربعین حسینی، مهمان نوازی دیار کلهرنشینان را باز هم به منصه ظهور خواهند رساند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
سالانه حدود 2 میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به عراق صادر می شود.
امسال قرار است 500 هزار نفر از زائران شش استان کشورمان و زائران خارجی از طریق مرز خسروی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) عازم عراق شوند.

Sorry - Comments are closed