انجام سه هزار و 825 مورد بازرسی از سوی استاندارد قصرشیرین

n82701575-71937684

مسئول معاونت استاندارد شهرستان های غربی استان کرمانشاه گفت: در 18 ماه گذشته سه هزار و 825 مورد بازرسی در قالب طرح طاها (‌طرح هماهنگ استاندارد) از واحدهای صنفی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گمرکات پرویزخان و خسروی صورت گرفته است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نورالدین ابراهیمی روز پنجشنبه با گرامیداشت روز جهانی استاندارد افزود: این بازرسی ها در زمینه اوزان، برچسب انرژی، علامت استاندارد، تاریخ مصرف و کدهای 10 رقمی استاندارد از واحدهای صنفی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح طاها با انجام بازرسی های مستمر در جهت شناسایی کالاهای فاقد استاندارد، فاقد کد و تاریخ مصرف گذشته با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اداره کل استاندارد در حال اجراست.
وی بیان کرد: در 18 ماه گذشته، 345 مورد بازرسی از واحدهای ملی تولیدی و 186 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در مدت زمان یاد شده ، 52 دستگاه وسایل بازی در شهر بازی ها و آسانسورهای فاقد گواهینامه ایمنی استاندارد در سطح سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تعطیل شده است.
مسئول معاونت استاندارد شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین اضافه کرد که استاندارد در خدمت امنیت مصرف کنندگان است و می توان با استفاده از کالاهای استاندارد داخلی گامی مهم در رونق تولید داخلی و اقتصاد کشور برداشت.
ابراهیمی افزود: رعایت استاندارد ، از پایه های علم و فن آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی به سزایی دارد و با اجرای قوانین و مقررات استاندارد ، نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: استاندارد کلید ورود به بازارهای جهانی است و باید در جهت افزایش سطح کیفیت محصولات داخلی تلاش مضاعفی صورت گیرد تا بتوان به فن آوری پیشرفته در عرصه تولید محصولات دست یافت.
او گفت: بسیاری از کالاهای استاندارد ایرانی از نظر کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کند و یا حتی برتری دارند ، از این رو خرید و استفاده از کالاهای استاندارد ایرانی به رونق تولید و اشتغال کمک می کند.
وی افزود: برای داشتن صنعت توانمند و اشتغالی پایدار، باید کالای ایرانی خریداری کرد که این خود عامل مهمی در تحقق اقتصادی مقاومتی است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ، 2 مرز فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

Sorry - Comments are closed