توقف صادرات از مازندران به کردستان عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران از توقف صادرات مازندران به کردستان عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد محمدپور عمران با بیان اینکه در برخورد با اتفاق‌های اخیر اقلیم کردستان عراق، تابع سیاست‌های دولت هستیم، اظهار کرد: این سیاست ها به صلاح مردم کردستان عراق است چرا که جمهوری اسلامی مصالح عالی مدت را به کوتاه مدت ترجیح می دهد.

وی همکاری تجاری مازندران با عراق را متاثر از اتفاق‌های اخیر در اقلیم کردستان دانست و تصریح کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی نشان داده است که همیشه مدافع حقوق کردها بود و هر زمان که در اقلیم کردستان حضور داشت آنها اعلام کردند که ایران نزدیک ترین دوست آن ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی روسای اقلیم کردستان را موجب ایجاد مشکلات فراوانی همچون تنش های اقتصادی و سیاسی برای مردم این منطقه دانست و اظهار کرد: به طور قطع روابط اقتصادی ایران در مواجه با تنش های سیاسی موجود با اقلیم کردستان قطع شده است.

محمدپور از قطع صادرات کالای مازندران به اقلیم کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مورد صادرات کالای مازندران به کردستان تابع سیاست دولت هستیم به همین خاطر صادرات کالا از مازندران به اقلیم کردستان قطع شده است چون ارتباط هوایی و زمینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از صادرات مازندران به صورت مستقیم به اقلیم کردستان صادر می شود، اظهار کرد: بخش دیگری از کالای تولیدی استان نیز به صورت غیر مستقیم به کردستان عراق صادر می شد به گونه ای که از طریق واسطه هایی کالا از مازندران خریداری در مرز انبار و به کردستان عراق ارسال می شد که اکنون هر دو روش انجام نمی شود.

محمدپور حجم صادرات مازندران به اقلیم کردستان را 50 میلیون دلار دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه صادرات کالای مازندران به اقلیم کردستان قطع شده بنابراین سهم مازندران از قطع صادرات 50 میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت: با قطع پروازهای جمهوری اسلامی به منطقه اقلیم کردستان عراق شاهد عدم ورود گردشگران کرد عراقی به مازندران هستیم که امیدواریم با حفظ تمامیت ارضی این کشور، مشکلات اقتصادی آن نیز هر چه زودتر حل شود.

Sorry - Comments are closed