گسترش مراودات اقتصادی با استان واسط عراق

استاندار ایلام تاکید کرد: مراودات اقتصادی و عمرانی در حوزه انتقال تجربیات متخصصان کشور و استان را با استان واسط عراق پس از ایام اربعین گسترش خواهیم داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با استاندار واسط عراق اعلام کرد: استان های واسط و ایلام به عنوان 2 استان دارای ریشه های مشترک مذهبی و منطقه ای وابستگی های نزدیکی به هم دارند که انتظار می رود با هم افزایی و همکاری این روابط گسترش یابد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه اربعین توانست علاوه بر زیرساخت ها در مسیر ایلام – مهران تا مرز و حتی آنسوی مرز نیز کمک هایی در حد توان خود داشته باشد که از جمله این خدمات برپایی بیمارستان صحرایی مجهز با کادر پزشکی در استان واسط و منطقه کوت و استقرار تیم های پزشکی و درمانی از حد فاصل استان های واسط تا کربلا است.
استاندار ایلام اضافه کرد: توجه به مرزهای مشترک 2 استان بویژه پایانه مرزی شهابی و بازارچه چنگوله ، تقویت راه های ارتباطی از مهران به شهر کوت باید در اولویت برنامه های مسئولان ایلام و واسط قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی گفت: 50 درصد زائران اربعین مرز بین المللی مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب می کنند که باید تلاش شود زیرساخت های مورد نیاز برای تسهیل و رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم شود.
وی گفت: پس از ایام اربعین حسینی باید زمینه های تقویت مناسبات 2 استان و انتقال تجربیات متخصصان کشورمان در حوزه های مختلف انتقال آب ، اجرای سیستم های آبیاری و پروژه های راهسازی ، احداث ساختمان های اداری و تجاری ، پروژه های اقتصادی در زمینه برق ، خط انتقال گاز و سایر حوزه فراهم شود.

Sorry - Comments are closed