اوحدی:20 میلیارد دلار چشم انداز ایران برای همکاری اقتصادی باعراق است

‘ سعید اوحدی’ دبیرستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق روز یکشنبه در دیدار با ‘ آن نافع اوسی’ وزیر مسکن، عمران و امور شهرداری های عراق گفت که 20 میلیارد دلار چشم انداز جمهوری اسلامی ایران برای همکاری اقتصادی با عراق است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، اوحدی در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت، گفت که چشم انداز ایران برای روابط اقتصادی با عراق 20 میلیارد دلار در سال تعریف شده است.
وی تصریح کرد که شرکت های فنی و مهندسی و دانش بنیان ایران برای سرمایه گذاری در عراق آمادگی دارند.
دبیرستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به دعوت رسمی وزارت راه و شهرسازی ایران از وزیر مسکن، عمران و امور شهرداری عراق برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که این سفر در اولین فرصت تحقق یابد.
خانم نافع اوسی نیز در این دیدار با استقبال از توسعه همکاری های عراق با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که سیاست راهبردی عراق گسترش همکاری با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به پیروزی های بزرگ نیروهای مسلح عراق بر گروه های تروریستی داعش اضافه کرد که تقویت امنیت در عراق موجب تقویت امنیت منطقه و کشورهای همسایه عراق است.
در این دیدار دو طرف درباره همکاری های مشترک و سرمایه گذاری شرکت های فنی – مهندسی و دانش بنیان ایران در عراق و مطالبات معوقه شرکت های ایرانی بحث و گفت وگو کردند.
در خصوص مطالبات معوقه شرکت های ایرانی، دو طرف با تشکیل یک کمیته مشترک به منظور پیگیری این امر و هماهنگی با نخست وزیری و وزارتخانه های برنامه ریزی و دارایی عراق به منظور پرداخت مطالبات آنها به تفاهم رسیدند.

Sorry - Comments are closed