سفیر ایران: فعالان اقتصادی ایران برای حضور قوی در بازار عراق همت کنند

سفیر جمهوری اسلامی در عراق تاکید کرد: بازار عراق آینده بسیار خوبی دارد، فعالان اقتصادی ایران تا دیر نشده به فکر شناخت، تبلیغات و سرمایه گذاری جدی در بازار و اقتصاد عراق باشند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘ایرج مسجدی’ شب گذشته (شنبه) در جمع فعالان اقتصادی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی بغداد در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت عراق، گفت: روابط ایران و عراق در همه زمینه ها بجز زمینه اقتصادی مطلوب و در حد انتظار است.
وی افزود: ستاد عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق به عنوان تعیین کننده راهبردها و نمایندگی های جمهوری اسلامی و رایزنی اقتصادی در عراق نیز به عنوان پشتیبان و تسهیل کننده امور در کنار فعالان اقتصادی هستند و در سطوح مختلف برای تسهیل در امر روادید و عوارض گمرکی و .. تلاش می کنند.
مسجدی اظهار داشت: با این حال بخش خصوصی نباید معطل اقدامات دولتی باشد، باید با قدرت وارد بازار عراق شود و از فرصت های موجود به خوبی استفاده کند و مطمئن باشد که آینده خوبی در انتظار این بازار خواهد بود.
وی از شرکت های ایرانی بویژه شرکت های بزرگ خواست تا با قدرت و اطمینان وارد بازار عراق شوند و بر اساس چارچوب های حقوقی و قانونی این کشور، شراکت با طرف های مطمئن عراقی، جدی گرفتن عنصر تبلیغات و فعالیت های نمایشگاهی و نیز پرهیز از رقابت منفی با یکدیگر را در دستور کار قرار دهند.
سفیر ایران با قدردانی از تلاش های انجام شده در پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی بغداد برای معرفی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی، از نمایندگان شرکت ها خواست، ارتباط و حضور خود در عراق برای پایه گذاری فعالیت های بنیادی تر را حفظ کرده و ادامه دهند.
وی گفت: در بحث کار اقتصادی در عراق، فعالان ما همچنان با مشکلاتی در بخش های بانک، گمرگ و رواید مواجه هستند که سفارت جمهوری اسلامی ایران به نوبه خود تلاش جدی برای رفع یا کاهش این مشکلات دارد.
چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی بغداد امسال با شعار ‘سرزمین های خود را آزاد کردیم و با کمک شما آن را می سازیم’ و با حضور 350 شرکت از 14 کشور جهان که در بین آنها 60 شرکت ایرانی حضور دارند از 21 اکتبر (29 مهر) فعالیت خود را در پایتخت عراق آغاز کرده و تا 30 اکتبر (هشتم آبان) به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه امسال بغداد، در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، خدماتی و مواد غذایی فعالیت دارند.
براساس آمارها، سطح تبادلات تجاری غیرنفتی ایران با عراق در سال 1395 بالغ بر هشت میلیارد دلار و در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز شاهد افزایش بوده است.

Sorry - Comments are closed