همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عراق گسترش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عراق گسترش می‌یابد.

به نقل از خبرگزاری ایلنا، محمد شریعتمداری در سفر به بغداد و در دیدار با وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی عراق، گفت: حجم تبادل تجاری ایران و عراق اگرچه رقم قابل ملاحظه ای است، اما با توجه به روابط عمیق دو کشور در عرصه سیاسی، این رقم ها رضایت بخش نیست.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای روابط دو کشور، تاکید کرد: ایران در دوران بازسازی و سازندگی عراق نیز همچنان در کنار دولت و ملت عراق قرار خواهد داشت و آمادگی دارد در زمینه بازسازی و نوسازی صنایع و کارخانجات عراق با این کشور همکاری کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین پیروزی های اخیر نیروهای مسلح عراق را بر گروه های تروریستی در این کشور تبریک گفت و حمایت جمهوری اسلامی ایران را از وحدت ارضی عراق تکرار کرد.
همچنین وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی عراق، ایران را شریک تجاری مهم عراق توصیف کرد و گفت: در جلسه با شریعتمداری در خصوص مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی و سرمایه گذاری در عراق بطور مفصل گفت وگو و تبادل نظر کرده است.
سلمان الجمیلی با بیان اینکه روابط اقتصادی یکی از عوامل موثر در گسترش روابط میان کشورها و ملت ها است، تصریح کرد: روابط اقتصادی پشتیبانی مطمئن برای گسترش و تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور است.
الجمیلی همچنین در خصوص ترغیب شرکت های ایرانی برای حضور در دوران بازسازی عراق با وزیر صنعت و معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کرد و خواستار مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های سرمایه گذاری و سازندگی کشورش شد.
شریعتمداری که از روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مدیران و کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، نفت و بانک مرکزی کشورمان دربغداد بسر می برد، پیش از این با قاسم الفهداوی وزیر نیرو و سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.  
 شریعتمداری و الجمیلی روز پنجشنبه یک دور مذاکرات فشرده در خصوص روابط تجاری ایران و عراق برگزار کردند و در پایان گفت وگوهایشان در بغداد، در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

Sorry - Comments are closed