روزانه 500 کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر می شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از صادرات روزانه 500 کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار به عنوان تنها مرز صادرات کشورمان به عراق در ایام اربعین خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرهاد همتی روز پنجشنبه در نشست مدیران کل دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه به منظور اتخاذ تصمیم در خصوص توسعه بازارچه سومار و بررسی مسایل و مشکلات زیرساختی این بازارچه ، افزود: با آغاز تردد زوار اربعین از مرزها، تمامی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق بازارچه مرزی سومار انجام می شود.
وی با اشاره به تردد روزانه 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز سومار، اظهارداشت: این میزان در مقایسه با قبل از تجمیع روند صادرات کالاهای کشورمان به عراق از طریق این مرز، سه برابر افزایش یافته است و در همین راستا ساعات کار بازارچه سومار نیز با افزایش، اکنون به بیش از 16 ساعت در روز رسیده است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: اجرای خط انتقال فیبرنوری بازارچه مرزی سومار تا پایان امسال انجام می شود و مشکلی در این راستا نیست.
همتی، همچنین از برنامه توسعه بازارچه سومار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ایجاد زیرساخت های ضروری مورد نیاز در بازارچه، ساماندهی توقفگاه کامیون ها، نصب خودپرداز در محل بازارچه، احداث مراکز خدماتی و رفاهی با مشارکت بخش خصوصی، طراحی، مطالعه و اجرای طرح های عمرانی از جمله مصوبه های جلسه امروز بود که مقرر شد حداکثر ظرف مدت یک ماه نهایی شود.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق ، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسئولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد.
بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.
بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 72 هزار تن جمعیت، با عراق 15 کیلومتر مرز دارد.

Sorry - Comments are closed