سفر رئیس‌جمهور عراق به کویت پس از یک دهه

رئیس‌جمهور عراق، فردا در راس یک هیأت بلندپایه و به دعوت رسمی امیر کویت، به این کشور سفر می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فارس، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق، دوشنبه (فردا)، در راس یک هیأت بلندپایه به کویت سفر خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، رئیس‌جمهور عراق، قرار است برای نخستین‌بار پس از گذشت نزدیک به یک دهه، طی سفری رسمی در راس یک هیأت بلندپایه از وزیران، به کویت سفر کند.

بر اساس این گزارش، قرار است معصوم در این سفر، درباره مقدمات برگزاری کنفرانس کشورهای کمک‌کننده برای بازسازی مناطق آزادشده در عراق که در کویت برگزار خواهد شد، با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

یک منبع آگاه گفت: رئیس‌جمهور عراق دوشنبه به دعوت شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت به این کشور سفر خواهد کرد. قرار است در این سفر چندین پرونده در دیدار با امیر کویت و نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد این کشور، بررسی شود. مذاکرات بر روی کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به عراق برای بازسازی مناطق آزاد شده که قرار است فوریه آینده در کویت برگزار شود، متمرکز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، «قاسم الاعرجی» وزیر کشور، «کاظم الحمامی» وزیر حمل و نقل، «سامی الاعرجی» رئیس هیأت سرمایه‌گذاری نیز در این سفر، معصوم را همراهی خواهند کرد.

از سال 1990 تاکنون، این دومین سفر یک رئیس‌جمهور از عراق به کویت است. نخستین سفر را «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور فقید عراق در سال 2008 انجام داد و اکنون معصوم، دومین سفر را پس از  گذشتنزدیک به یک دهه، انجام می‌دهد.

Sorry - Comments are closed