تدوین و تصویب بسته حمایتی از صادرکنندگان

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران از تدوین و تصویب بسته حمایتی از صادرکنندگان خبر داد و گفت: ابعاد مختلف حمایت از صادرات در این بسته، در نظر گرفته شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود کمالی اردکانی در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان گیلان در رشت با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر 90 درصد صادرات کشور متمرکز به 20 بازار است که عمده آنها شامل کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، هند، چین و پاکستان می شود.
وی با یادآوری اینکه میزان صادرات کشور طی سال گذشته حدود 350 میلیون دلار بود، گفت: طی هفت ماه امسال، حدود 210 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود پنج درصد افزایش یافته است.
کمالی اردکانی ادامه داد: منابع کمی برای حمایت از صادرکنندگان در اختیار داریم ولی امیدواریم برای تا پایان سالجاری بتوانیم حمایت های بیشتری از صادرکنندگان انجام دهیم.
وی مشکلات صادرات کشور را در سه بخش زیرساخت های تجاری، نهادهای اجرایی و بازارهای خارجی از جمله افزایش یکباره تعرفه ها در بازارهای خارجی عنوان کرد و با اشاره به وظایف سازمان توسعه و تجارت به عنوان نهاد دولتی گفت: رفع مشکلات صادرکنندگان، نیازمند همکاری همه دستگاه هاست و همه باید در کنار سازمان توسعه و تجارت، پیگیر کارها باشند.
کمالی اردکانی به نقش رایزن های بازرگانی در رفع مشکلات صادرکنندگان نیز اشاره و بیان کرد: رایزن ها بدلیل حضور در بازارها و مسلط بودن به زبان آن کشور، با تجربه بودن و اشراف داشتن بر مسائل آن کشور ، می توانند نقش موثری در رفع مشکلات صادرکنندگان داشته باشند.
وی ادامه داد: 20 رایزن ما در 20 بازار جهانی حضور دارند اما باید توجه داشته باشیم که مشکلات طی چند روز رفع نمی شود و نیازمند ارتباطات بیشتر، پیگیری ها و بسترسازی لازم است.
در پایان این همایش، از 18 صادر کننده برتر استان گیلان تجلیل شد.

Sorry - Comments are closed