اتصال ریلی شلمچه به بصره تسریع می‌شود

رسولی گفت: اتصال مرز شلمچه به عراق برای راه‌آهن ایران دارای اهمیت است و در تلاشیم تا اتصال ریلی میان این دوکشور هرچه سریعتر برقرار شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای اتصال ریلی مرز شلمچه به بصره، نیاز است تا یک پل و یک قطعه ریلی حدود ۳۲ کیلومتری ساخته شود که مقدمات عقد قرارداد آن در دست اقدام است.

وی افزود: برای عقد قرارداد به منظور ساخت این پل و خط آهن ۳۲ کیلومتری، مذاکراتی با بنیاد مستضعفان صورت گرفته و این نهاد، پیشنهادی برای انجام آن ارائه کرده است.

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این زمینه بخش‌های دیگری نیز پیشنهاداتی برای ساخت خط آهن و پل در این مسیر ارائه کرده‌اند و حوزه سرمایه‌گذاری راه‌آهن در حال مذاکره هستند و امیدواریم به زودی شاهد عقد قرارداد ساخت این راه‌آهن و اتصال مرز شلمچه به بصره باشیم.

رسولی بیان کرد: اتصال مرز شلمچه به عراق برای راه‌آهن ایران دارای اهمیت است و تلاش می‌کنیم تا اتصال ریلی میان این دوکشور هرچه سریعتر برقرار شود.

وی با بیان اینکه با طرف عراقی مذاکراتی انجام گرفته است، گفت: وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ایران اهتمام ویژه نسبت به اجرای این پروژه دارند و امیدواریم تا این پروژه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: مسیر شلمچه تا بصره قطعه کوتاهی است که امیدواریم به زودی شاهد آغاز شدن عملیات ساخت آن باشیم تا کریدور اتصال خوزستان به عراق تکمیل شود.

رسولی در خاتمه گفت: بر اساس توافقی که در گذشته میان طرف ایرانی و عراق شکل گرفته بود، قرار بود تا ایران پل مورد نیاز طرح را بسازد و طرف عراقی نیز قطعه ۳۲ کیلومتری طرح را انجام دهد، اما با توجه به اینکه طرف عراقی اعلام کرده که امکان انجام آن را ندارد، قرار است تا این مسیر را ایران اجرا کند و طرف عراقی هزینه‌های آن را بپردازند.

Sorry - Comments are closed