استاندار نینوا در عراق خواهان حضور شرکتهای ایرانی در بازسازی این استان شد

‘نوفل حماد السلطانی’ استاندار ‘نینوا’ در دیدار با ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بر اهمیت حضور شرکت های ایرانی در بازسازی ‘موصل’ مرکز این استان و دومین شهر بزرگ عراق تاکید کرد.

استاندار نینوا یکشنبه شب در این دیدار با اشاره به نقش مستشاری جمهوری اسلامی ایران در کمک به آزادسازی استان نینوا و شهر موصل از چنگال تروریست های ‘داعش’، حضور شرکت های ایرانی در بازسازی این منطقه را مهم خواند.
حماد سلطانی گفت: استان نینوا با چهار میلیون و دویست هزار نفر جمعیت و امنیتی که با کمک نیروهای ‘الحشد الشعبی’ در آن برقرار شده، آماده بازسازی زیر ساختها و اجرای طرحهای خدمات رسانی، بهداشت و آموزش بویژه ساخت و بازسازی مدارس و دانشگاهها است .
استاندار نینوا افزود: شرکت های ایرانی می توانند با توجه به برنامه های بازسازی موصل که از سال آینده آغاز می شود، در اجرای طرحهای بازسازی این شهر مشارکت داشته باشند.
به گفته وی، بازسازی فرودگاه و تاسیسات تولید برق از انرژی خورشیدی از جمله طرحهای عمده مورد نظر این استان است .
مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با استقبال از پیشنهاد استاندار نینوا در بازسازی این استان، آمادگی شرکت های ایرانی برای مشارکت در اجرای طرح های مورد نظر استان نینوا را مورد تاکید قرار داد.
سفیر ایران در این زمینه افزود: شرکت های بزرگ ایرانی با توجه به نیروهای تحصیل کرده و متخصصان برجسته ای که در زمینه خدمات فنی و مهندسی دارند، می توانند در انجام طرح های بازسازی عراق مشارکت داشته باشند.
شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق تیرماه 96 پس از سه سال اشغال توسط تروریستهای داعش و 9 ماه عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق آزاد شد.

Sorry - Comments are closed