رئیس اداره امور مرز‌های رسمی وزارت کشور وارد گیلانغرب شد


آخرین وضعیت رسمی شدن مرزسومار در دیدار مسئولان ایران و عراق در گیلانغرب بررسی شد.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس امور مرز‌های رسمی وزارت کشور امروز از مرز سومار بازدید ودرنشستی بامسئولان عراقی آخرین وضعیت آمادگی مرز سومار را برای رسمی شدن مورد بررسی قرار داد.
در این نشست رئیس اداره امور مرز‌های رسمی وزارت کشور با اشاره به اینکه بازارچه سومار رونق خوبی دارد و درکشور موفق بوده است گفت: در تصمیم گیری برای رسمی شدن مرزسومار بایدبه گونه‌ای عمل شود که در ابتدا مردم گیلانغرب بهره ببرند و باعث افزایش در آمد مردم منطقه شود.
حجت آقابابایی موقعیت بازارچه و مرز سومار را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه و خصوصا شهرستان گیلانغرب باید هدف اصلی در توسعه مرز سومار باشد.
وی افزود: نتیجه بازدید و نشست امروز را به وزارت کشور جهت اتخاذ تصمیم نهایی در کارگروه ویژه مرز‌های رسمی کشور انعکاس خواهد داد.
دراین نشست حسن علی جاسم التمیمی مدیر بازارچه مندلی نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات لازم را برای رسمی شدن این مرز ارائه کرد و گفت: دولت عراق زیرساخت‌های لازم را با ایجاد وتجهیز گیت‌های مسافری درمرز سومار فراهم کرده و آماده تردد زوار ومسافر از این مرز است.
حسن علی جاسم التمیمی افزود: برای دولت عراق رسمی شدن مرز سومار به عنوان نزدیکترین مرز به بغداد و عتبات عالیات وازحیث زیارتی، سیاحتی وتجاری بسیار مهم است.
این بازارچه سال ۹۴ با ۴۷ میلیون دلار صادرات آغاز به کارکرد و در از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۷ میلیون دلار صادرات درکارنامه دارد.

Sorry - Comments are closed