تسریع در بازگشایی خسروی و پرویزخان/آسیب زلزله به ۲۲۲ فعال اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خواستار بازگشایی مرزهای خسروی و پرویزخان شد و گفت: زلزله به ۲۲۲ فعال اقتصادی استان آسیب زده است.

به نقل از خبرگزاری مهر، کیوان کاشفی در جلسه بررسی مبادی مرزی با حضور تیم اقتصادی وزارت کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: طی ۳ ماه گذشته در منطقه قصر شیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب ۳ شوک اقتصادی سخت وارد شد.

وی عمده بافت آن مناطق را تجاری عنوان کرد و افزود: اولین شوک بسته شدن مرز پرویزخان بود که طی آن طیف ۳ هزار نفره ای از مردم منطقه از مسیر اقتصادی خارج شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: مشکل دوم عدم بازگشایی مرز خسروی که برای این مهم انگیزه های معنوی زیادی در مردم به وجود آمده بود.

به گفته کاشفی سومین شوک زلزله اخیر در این مناطق بود که ضرر و زیان بسیاری را به بار آورد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مرز خسروی و پرویز خان تا روز شنبه بازگشایی شود بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی مردم مرتفع خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، تعداد فعالان اقتصادی در مرزهای آسیب دیده از زلزله ۲۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: دفاتر و مراکز این فعالان در این حادثه تخریب شده که باید امهال تسهیلات به آنها داده شود تا به روال عادی کار و تلاش برگردند.

وی در پایان اذعان داشت: برای بازگشایی مرز خسروی از طرف استان کرمانشاه مشکلی نداریم و فقط باید بحث امنیت استان دیالی عراق به این منظور تامین شود.

Sorry - Comments are closed