یک میلیارد و 262میلیون دلار کالا از گمرکات کرمانشاه صادر شد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و 262 میلیون و 619 هزارو 608 دلار کالا به وزن 2میلیون و 892هزار و 876 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان درهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد یک درصدی داشته است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خلیل حیدری افزود: از این میزان 595 میلیون و 33 هزار و 31 دلار با وزن یک میلیون و 690 هزار و 743 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت 667 میلیون و 586 هزار و 577 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 202 هزار و 132 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 11 درصد و از حیث ارزش نیز سه درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولرهای آبی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوارپلی اتیلن یا پلی پروپیلن ذکر کرد.
وی همچنین رول نایلون، سیمان، پودر یا مایع لباسشوئی، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، رخام پولیش داده شده، پروفیل بامقطع از آهن یا فولاد گرم نورد شده و رب گوجه فرنگی عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
حیدری اظهار کرد: در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 38 کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

Sorry - Comments are closed