فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در آینده نزدیک خبرداد

فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته، به زودی شاهد از سرگیری مبادلات مرزی، تجاری و مسافری از این مرز رسمی خواهیم بود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرامرز اکبری افزود: با توجه به رایزنی و پیگیری های صورت گرفته در تهران و بغداد، در چند روز آینده شاهد از سرگیری فعالیت در مرز رسمی پرویزخان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در زمان کنونی در شهرستان زلزله زده قصرشیرین یک نیاز جدی است و از این رو تلاش ها و پیگیری های بسیاری برای بازگشایی این مرز رسمی انجام شد.
فرماندار قصرشیرین با بیان این که مرز رسمی پرویزخان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد که پس از بسته شدن این مرز، تلاش های زیادی برای بازگشایی آن صورت گرفته است.
اکبری با اشاره به بیکار شدن چند هزار تن از کارگران قصرشیرین در پی بسته شدن مرز رسمی پرویزخان اظهارداشت: بازگشایی مجدد این مرز رسمی، باعث اشتغال دوباره زلزله زدگان این منطقه، رونق ، توسعه و بهبود وضع معیشتی مردم این شهرستان خواهد شد.
فعالیت های مرز پرویزخان به دنبال مسایل سیاسی و اختلاف های مسئولان شمال عراق با دولت مرکزی عراق، از 23 مهر تاکنون به حالت تعلیق درآمده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی ، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با شمال عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با شمال عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد و حدود هفت هزار تن به صورت مستقیم از محل فعالیت در این مرز رسمی ارتزاق می کنند.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.
پرویزخان یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

Sorry - Comments are closed